Ofta ställda frågor
Vanliga frågor och svar
- Kan jag hämta varan i lagret eller i butiken?
Vi driver endast onlinehandel och våra varor skickas från ett centrallager i Oslo. Det är än så länge inte möjligt att hämta varor i butiken eller i vårt lager.
Däremot förpackas dina varor på lagret samma dag som du beställer, förutsatt att varan finns i lager och beställningen görs före 14:00. Leveranstiden varierar från 1-2 dagar i söder till 3-4 dagar längre norrut.
Vi har också ett avtal med Porterbuddy som levererar samma dag i Oslo-området och hemma på tröskeln flera ställen i landet. (Leveranser samma dag är endast möjliga i Oslo just nu).
- Kan jag beställa via kundservice?
Om du vill betala med VIPPS kan vårt kundcenter hjälpa dig att göra och slutföra en beställning. Du kommer då att få ett VIPPS-anspråk på din mobiltelefon som du måste bekräfta för att slutföra beställningen.
Om du vill betala med Klarna är det inte möjligt att beställa via kundtjänst. Detta beror på att du i beställningsprocessen måste tillhandahålla känslig information i samband med betalning.
Våra webbutiker är krypterade webbplatser som säkerställer en säker handel.
Kundtjänst kan naturligtvis hjälpa till med svar på frågor om en beställning i en onlinebutik där man valt Klarna som betalningsmetod, om det finns saker du undrar på vägen.
- Levererar ni utomlands?
Nej, vi levererar endast till adresser på fastlandet i Norge.
MVA-återbetalning vid export till andra land:
Varan måste vara skickad tillbaka inom en månad från leverering.
Vid export till Sverige, Danmark, Finland, Svalbard og Jan Mayen gäller ett minimum fakturabelopp på 1000 kr eks. Mva. Til övriga land är gränsen 250 kr.
Vi gör er uppmärksamma på att tillfälligt uppehåll utomlands (under 12 månader) inte ger grundlag för återbetalning. Vid inskickande av exportschema, måste köpare uppge ett kontonummer som vi kan använda oss av för tillbakabetalning av mva.
Schema hittar du här.
Har du frågor gällande detta kan du kontakta kundservice.
- Kommer mobiltelefonen fungera på utländskt mobilnät?
Våra varor är gjorda för användande i Europa och ska därför fungera optimalt i denna region.
Ta gärna kontakt med kundservice om du har frågor gällande detta.
Vi rekommenderar ändå att kontakta producenten direkt för mer information kring eventuella
regionsbegränsningar.
Om du har frågor gällande kostnader kring mobilanvändande utomlands kan du kontakta din mobiloperatör för mer information kring detta.
- Kan man slå samman flera beställningar?
Nej det går inte. Beställningar behandlas omedelbart. Det är således inte möjligt att utföra en samlad leverans av olika beställningar.
Om du å andra sidan kontaktar kundtjänst tidigt efter beställningen är det möjligt att beställningarna kan annulleras så att du kan göra en ny komplett beställning för att säkerställa en total leverans.
Detta förutsätter att beställningen inte har behandlats ännu.
- Kan jag ändra innehåll på min order?
Om beställningen ännu inte är packad kan vi i vissa fall byta färg eller ta bort delar av beställningen.
Om större ändringar krävs kan vi istället avbryta ordern så att du kan beställa igen.
Om du är osäker rekommenderar vi att du kontaktar vårt kundcenter för information om vad som är möjligt i din beställning.
Efter att varan har levererats har du 30-dagars öppet köp där du kan välja att returnera varan.
I princip är det inte möjligt att byta varor, men du kan beställa rätt varor enligt en godkänd ångerrätt.
- Kan jag ändra leveransadress efter att beställningen är lagd?
Av säkerhetsskäl är det inte möjligt att ändra leveransadress på din beställning om den har beställts med en Klarna-faktura. Detta för att förhindra bedrägeri och stöld.
Om du förskottsbetalar med VISA / Mastercard eller VIPPS är det möjligt att ändra leveransadress.
Detta är dock endast möjligt innan artikeln är packad och skickad, så vi rekommenderar att du kontaktar oss tidigt om ändringar i beställningen.
- Hur avbeställer man en order?
Om ordern inte är packad, kan du ta kontakt med kundservice som kan utföra avbeställningen.
En order som är färdigpackad kan inte avbeställas.
Efter att varan har blivit levererad, har man 30 dagars öppet köp där man kan välja att returnera varan.
Om du önskar en snabbare ångerrättshantering kan du neka att motta paketet på uthämtningsstället istället för att hämta ut paketet och returnera den i en ny försändelse.
Om vi får den direkt i retur från uthämtningsstället kommer det gå snabbare i hanteringen hos oss.
- Presentkort
För närvarande har vi ingen presentkortslösning i vår webbutik.
- Vad gör jag om min försändelse går förlorad med posten?
Tyvärr händer det vid sällsynta tillfällen att varor försvinner med posten.
Alla våra försändelser skickas med spårningsnummer. Spårningsnumret finns på din sida.
Om du misstänker att detta har hänt med din leverans, vänligen kontakta vårt kundtjänstcenter.
Vi kommer sedan att vidta åtgärder för att få dig en ny artikel levererad så snart som möjligt.
- Vad gör jag om jag har fått fel produkt?
Ibland kan fel inträffa och fel produkt levereras i förhållande till avtalet. Då fixar vi det så fort vi kan.
Om du har fått någon annan vara än den du har beställt är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så snart som möjligt så att vi kan ordna retur och leverans av rätt vara.
- Hur är batterikapaciteten på mobiltelefonerna?
Batteriets tillstånd kan variera något från telefon till telefon, men alla ska ha över 80% batterikapacitet.
Ett batteri med 80% kapacitet ska klara att uppnå 100%, och telefonen har därför inte sämre funktionalitet.
I kategorin «Grade B» och ”Grade C” har telefonerna blivit graderade utifrån yttre tillstånd/slitage, och inte batterikapacitet.
I kategorin «Grade A+» och «Som ny» ska batteriet vara som fabriksnytt.
I kategorin «Helt ny» är batteriet helt nytt.
Vad är förpriset på de flesta produkter?
Förpriset är det pris som raderas på produktsidan.
Den utgör grunden för det procentuella värdet till vänster och visar hur mycket du sparar genom att köpa den givna modellen i stället för att köpa en telefon till rekommenderat försäljningspris.
Förpriset återspeglar tillverkarens rekommenderade försäljningspris och tas direkt från tillverkaren.
- Vad innebär "2 års garanti?"
Garantin på 2 år gör att man får täckt reparation/ny vara om varan man får har brister/fel som inte beror på köparen.
Skulle man alltså ha sån otur och motta en vara med brister som upptäcks inom 2 år efter mottag av varan så är det bara och ta kontakt med kundservice, så vill vi erbjuda ett förslag till lösning på problemet.
Var uppmärksam på att garantin endast gäller vid användande av auktoriserad verkstad efter avtal med Teleoutlet.
Om du väljer att använda dig av en o auktoriserad verkstad, görs detta på eget ansvar.
Garanti vill isåfall falla bort.
Efter 2 år är man som konsument täckt av konsumentköpslagen som har lagsatt 5 år reklamationsrätt på mobiltelefoner.
- Vad är cookies?
För att handla i vår webbutik måste din webbläsare acceptera cookies. Cookies är en liten textfil som tillfälligt lagrar information på din dator.
Filen används till exempel för att lagra inloggningsuppgifter, komma ihåg innehåll i kundvagnen eller registrera var användaren rör sig på sidorna. Detta gör det möjligt för oss att bättre anpassa sidorna för varje användare.
Så det är inte ett program och kan därför inte skada din dator.
Se din webbläsares dokumentation för information om hur du aktiverar/inaktiverar cookies.
- Kan jag lämna in min gamla mobiltelefon i pant till er?
Tyvärr kan vi inte acceptera din gamla mobiltelefon hos oss.
Om din gamla mobiltelefon fortfarande fungerar kan du behålla den som en säkerhetskopia, ge bort den till någon eller sälja den privat.
Mobiltelefoner klassificeras som EE-avfall och om det inte fungerar bör du leverera det till en återvinningsstation för säker deponering.
Produktens tillstånd
- Helt ny
Även om Teleoutlet.no är en återförsäljare som säljer mest använda / nästan nya artiklar har vi också ett urval av helt nya telefoner som vi säljer.
En mobiltelefon som klassificeras som "Helt ny" kommer direkt från tillverkaren i ett förseglat försäljningspaket.
De är i exakt samma skick som du skulle få om du köpte en ny artikel direkt från tillverkaren eller i andra butiker online eller över disk hos fysiska återförsäljare i Norge.
- Som ny
Denna kategori är för dig som vill göra ett köp som upplevs som helt nytt men till ett reducerat pris.
"Som nytt" betyder att telefonen är helt ny, men att förseglingen har brutits.
Det har returnerats från en av de norska mobiloperatörerna, oftast för att kunden har utnyttjat ångerrätten.
Enheten levereras komplett och med originalförpackning.
Enheten säljs med 2 års garanti.
- Grade A+
Här hittar du telefoner i toppskick till ett reducerat pris.
Detta är telefoner som är kvalificerade och kategoriserade inom "klass A +" i kategoriseringssystemet som används i begagnad handel med elektroniska varor.
Telefonerna i denna kategori är helt återställda och har en ny skärm, baksida och batteri.
Alla funktioner har testats och bör naturligtvis fungera optimalt.
Om du skulle upptäcka något fel, kontakta bara vår kundtjänst så hittar vi en snabb och bra lösning på utmaningen tillsammans med dig.
Enheten säljs med 2 års garanti.
- Grade B
I denna kategori finns det ytterligare pengar att spara för dig som kund.
Detta är telefoner som är kvalificerade och kategoriserade inom "klass B" i
kategoriseringssystemet som används i begagnad handel med elektroniska varor.
Telefonerna används mycket varsamt och har normalt slitage. De kan dock ha några små repor på skärmen / baksidan som bara kan ses på nära håll.
Alla klass B-telefoner säljs utan försäljningspaket, laddare och hörlurar.
Alla funktioner har testats och bör naturligtvis fungera optimalt. Om du skulle upptäcka något fel, kontakta bara vår kundtjänst så hittar vi en snabb och bra lösning på utmaningen tillsammans med dig.
Enheten säljs med 2 års garanti.
- Grade C
I denna kategori finns det ett kraftigt reducerat pris och mycket pengar att spara för dig som kund.
Detta är telefoner som är kvalificerade och kategoriserade inom "klass C" i kategoriseringssystemet som används i begagnad handel med elektroniska varor.
Mobiltelefoner med större repor och kan ha små bucklor på ramen.
Detta är rent kosmetiskt och har ingen inverkan på funktionaliteten.
Alla C-telefoner säljs utan försäljningspaket, laddare och hörlurar, men tillbehör kan köpas
separat för flera av våra modeller.
Alla funktioner har testats och bör naturligtvis fungera optimalt. Om du skulle upptäcka något fel, kontakta bara vår kundtjänst så hittar vi en snabb och bra lösning på
utmaningen tillsammans med dig.
Alla klass C enheter säljs med 2 års garanti.
Exempel på telefoner i grade C:
- Varför köpa en begagnad telefon?
Miljön
Mobiltelefoner som har köpts helt nya från försäljningsställen i Norge returneras kontinuerligt. Istället för att lägga dess på hög så har vi hittat en lösning där vi kan sälja dessa artiklar igen till ett mycket lägre pris. Återanvändning är inne, och genom att köpa en begagnad mobiltelefon bidrar du som kund till att ta hand om miljön!
Priset
Det är just priset som gör detta till en bra affär för dig som kund. Hos oss kan du få mobiltelefoner av de flesta typer till ett mycket bra pris. Räckvidden och tillgängligheten för de olika modellerna varierar beroende på vad vi kontinuerligt får från returvaror. Priset tillsammans med urvalet varierar beroende på vilken kategori varan har.
Lika tryggt som att köpa en ny
För dig som kund är det lika säkert att köpa begagnade telefoner som nya. Vi följer lagen om ångerrätt och konsumentköplagen när vi säljer varor till konsumenter. Det spelar ingen roll om varan du köper är helt ny eller begagnad. Alla våra telefoner säljs inom gällande lagbestämmelser för distansförsäljning i Norge. Om du vill läsa mer om dina lagstadgade rättigheter som konsument kan du göra det här:
- Ångerrätt jfr. Lag om ångerrätt genom distansförsäljning (ångerrätt) länk här
- Garanti- och reklamationsbestämmelser, jfr. Konsumentköpslagen (konsumentköpslagen) länk här
- Kvalitetskontroll
Alla begagnade mobiltelefoner måste godkännas genom vår kvalitetskontroll innan de kan säljas
igen i vår webbutik. Här kontrolleras telefonen noggrant, både tekniskt och estetiskt, notera att mindre slitage kan uppstå.
Kvalitetskontrollen innebär blant annat kontroll av:
• Av-och på-knapp
• Mobiltelefonknappar och pekskärm
• Nätverks- och WiFi-anslutning
• Kamera (fram och bak)
• Högtalare och mikrofon
I tillägg har vi kontrollerat att:
• Telefonen är återställd och att allt innehåll har raderats
• Telefonen inte är låst till en operatör
• Telefonen inte har några betydande skador (sprickor, bucklor, stora repor)
• Fuktindikatorerna har inte aktiverats (ingen vätskeskada)
Vem utför kvalitetskontrollen?
Kvalitetskontrollen utförs av våra tekniker och enligt tillverkarens riktlinjer.
Om det har gjorts en reparation på telefonen har reparationen utförts av en auktoriserad verkstad.
Detta innebär att verkstaden är godkänd av tillverkaren för att utföra reparationer och att endast originaldelar används för reparationer.
På samma sätt som med HELT NYA telefoner har du också 2 års garanti och 5 års garanti på telefoner som säljs som begagnade.
Butiksinformation
- Vilka är vi?
Teleoutlet grundades 2015 som en separat filial under One2cel AS, som är en oberoende återförsäljare av mobiltelefoner och tillbehör till och på uppdrag av våra partners.
One2cel AS grundades den 1 juni 2010 och är ett dotterbolag till det norska företaget Brightstar 20:20 Norway AS som ingår i gruppen Brightstar Corp.
Brightstar är en av Norges största distributörer av mobiltelefoner och tillbehör, vilket innebär att One2cel som återförsäljare har god tillgång till varor som du kan se på teleoutlet.no.
One2cel har sitt huvudkontor med lager i Oslo och kundcentret ligger i Osen kommun i Trøndelag.
One2cel är en oberoende tjänsteleverantör och våra partners är konkurrenter till varandra.
Vi är beroende av förtroende för samarbetet och värderar integritet på alla nivåer.
Våra produkter och tjänster utvecklas och anpassas efter våra partners önskemål och behov.
Tillit är viktigt och vi har byggt dettaa sten för sten sedan starten 2010.
One2cel är mycket engagerad i att behandla alla våra kunder på ett professionellt sätt.
När du kontaktar oss kan du vara säker på att din förfrågan kommer att få vår största uppmärksamhet.
Vi vill alltid ge dig som kund en positiv upplevelse när du är i kontakt med oss.
- Frakt
Vi packar och skickar varor från vårt lager på Alnabru varje dag.
Om du gör din beställning inom tidsfristen kommer vi att packa och skicka din artikel till dig samma dag - så länge den finns i lager.
Vi har ett avtal med PorterBuddy som levererar samma dag i Oslo-området och så snabbt som möjligt i ett ständigt ökande antal städer i Norge.
Porterbuddy erbjuder leverans samma dag (måndag - fredag för beställningar före 12:00) i Stor-Oslo, Drammen, Jessheim, Ås, Drøbak, Holmestrand, Horten, Tønsberg, Sandefjord och Larvik.
Tjänsten visas bara på postnumret denna tjänst är möjlig.
Leverans nästa dag erbjuds nu också till kunder i Bergen, Stavanger och Trondheim (beställningar måste göras före 12:00 dagen innan).
Naturligtvis skickar vi också paket med Posten och Bring till hela fastlandet Norge.
Eftersom vårt lager ligger på Alnabru i Oslo kommer ett paket naturligtvis att komma snabbare till Oslo och närliggande städer än platser som ligger längre bort.
Posten/Bring erbjuder fortfarande högst 2-4 dagars leveranstid i hela Norge.
Du kommer också att få en beräknad leveranstid när du beställer i webbutiken, där du också kan välja önskad leveransplats.
Vi skickar paketen som skickas med Posten/Bring som klimatneutrala servicepaket.
Detta innebär att du som mottagare får spårningsinformation skickad via e-post och SMS och eventuellt om du har laddat ner Postens spårningsapp kommer du automatiskt att få ditt paket registrerat där så länge ditt mobilnummer är registrerat i
beställningen.
När paketet har anlänt till din lokala insamlingsplats kommer du att få ett meddelande om detta så att du kan hämta paketet under insamlingsplatsens öppettider.
- Betalning
Teleoutlet erbjuder följande betalningsalternativ
Klarna:
• Kortbetalning med VISA och MasterCard
• 3 månader betalningsutsättning
• Delbetalning från 3 - 36 månader på belopp över 2500kr
• Faktura, med 14 dagar betalningsbetingelser (vid godkänd kredittvärdering)
• Kontoavtal, delbetala i ditt eget tempo
I tillägg kan vi erbjuda betalning via Vipps.
Betalning med kort är säkert och enkelt. Vi accepterar VISA och Mastercard som betalkort. Du
anger ditt kortnummer, utgångsdatum och verifieringskod (CVV2) på baksidan av kortet och betalningen sker.
Vi arbetar med Klarna för att säkerställa en snabb behandling av din kortinformation genom mycket säkra rutiner. Ingen kan se ditt kortnummer genom betalningsprocessen.
Kortbetalning steg för steg
Betalning med kort är säkert och enkelt. Vi accepterar VISA och Mastercard som betalkort. Du anger ditt kortnummer, utgångsdatum och verifieringskod (CVV2) på baksidan av kortet och betalningen sker.
Vi arbetar med Klarna för att säkerställa en snabb behandling av din kortinformation genom mycket säkra rutiner. Ingen kan se ditt kortnummer genom betalningsprocessen.
Tillstånd
När du gör en beställning hos oss görs auktorisering på ditt kort. Det betyder att vi kontrollerar att kortet är giltigt och att det finns täckning för köpet. Vi gör sedan en reservation för det belopp du handlar för. Under bokningsperioden finns pengarna fortfarande på ditt kort, men de är reserverade för One2cel så länge beställningen behandlas.
Avbeställning av beställning
Om du avbryter en beställning annulleras bokningen och pengarna släpps tillbaka på ditt kort (normalt inom 5-7 arbetsdagar). Det är först när vi har packat varorna färdiga och förberett paketet för transport, att pengarna överförs från ditt kort till oss.
Bokningar
Vi förbehåller oss rätten att utföra kontroller relaterade till korttransaktionen där vi finner det nödvändigt, inklusive att vägra leverans utan ytterligare motivering om den angivna kortinformationen inte kan verifieras.
Kreditera
I händelse av kredit för hela eller delar av en beställning som ursprungligen betalades med Visa / Mastercard kommer krediten att göras till samma kortnummer. Vi kan inte betala till ett bankkonto.
Återbetalning av pengar vid annullering av köp på grund av försenad leverans och vid klagomål sker inom 14 dagar.
Integritet:
Lagrande av kreditkortsinformation
Vi lagrar ingen information om ditt kreditkort.
Informationen du tillhandahåller för onlinebetalning kommer endast att kopplas till den order du utför.
Kontakta vår kundservice på telefon 21 89 75 75 eller e-post: post@teleoutlet.no
Ångerrätt och 30 dagars öppet köp:
Om du ångrar ett köp hos oss gäller lagen om ångerrätt. Vi vill att hanteringen ska vara så enkel som möjligt för båda parter. Vid ett annullerat köp har säljaren och köparen vissa skyldigheter som måste uppfyllas i enlighet med bestämmelserna i ångerrätten. Vi skickar information till alla våra privata kunder via e-post om ångerrätten och ångerrätten för varje köp som görs hos oss.
Vi rekommenderar att du tar hand om artikeln och originalförpackningen om du vill returnera artikeln på ett säkert och säkert sätt.
Teleoutlet erbjuder nu också ytterligare 30 dagars öppet köp!
Viktiga utdrag från ångerrättslagen
Ångerrätten föreskriver att kunden själv ska bära kostnaderna (jfr. Ångerrätten § 8, punkt i). Om varorna inte kan returneras med normal post rekommenderar vi Posten.no för mer information och implementering av retur av större paket. Om konsumenten uttryckligen har valt en annan typ av leverans än vad som rekommenderas är detta en kostnad som bärs av kunden (jfr. Ångerrätten § 24). Ångerrätten föreskriver att anmälan har sänts till säljaren inom 14 dagar efter mottagandet av leveransen (jfr. Ångerrätten § 21). Konsumenten ska utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter anmälan om ångerrätten returnera varorna (jfr Ang. Ångerrätten 25 §)
Ångerrätten ger handlare rätten att debitera kunden om produkten har utsatts för ett minskat värde som ett resultat av användning utöver vad som är nödvändigt för att bestämma produktens natur, egendom och / eller funktion. (jfr Ang 25).
Lagen gäller endast konsumentköp. Ångerrätten kan därför inte användas av företag eller andra som har agerat som en del av affärsverksamheten .. (jfr. Ångerrätten § 1).
Aktiv åtgärd
Det förpliktar en aktiv åtgärd från dig på ett sådant sätt att det inte råder någon tvekan om att du utnyttjar din ångerrätt. Med en aktiv åtgärd kan vi behandla ärendet på ett snabbt och effektivt sätt för båda parter, i enlighet med lagen om ångerrätt (* 14 dagars tidsfrist som anges i 11 § i lagen om ångerrätt).
Hur ångrar jag innan beställningen packas/skickas från vårt lager?
Ring kundtjänst på 21 89 75 75 och begär att hela beställningen raderas. Om kundtjänsten bekräftar att ordern har tagits bort har du ångrat den. För din egen skull kanske du vill behålla en kopia av din e-post och information om vem du har pratat med i samband med ditt uttag i minst 14 dagar.
Hur ångrar jag det innan beställningen hämtas vid leveransstället?
Skicka ett e-postmeddelande till oss om att du ångrar din beställning hänvisade till ditt ordernummer. Du kommer att få ett e-postmeddelande som bekräftar att beställningen ligger inom kriterierna för ångerrätt. Du behöver inte vidta några åtgärder mot utlämningssidan. När ordern återvänder till oss kommer den att krediteras i sin helhet. Vänligen kontakta vårt kundtjänstcenter som kommer att ordna gratis retur av din beställning.
Hur ångrar jag när beställningen har hämtats?
Vänligen kontakta oss via telefon eller e-post inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Varan måste sedan returneras till oss så snart som möjligt. NOT! Det är viktigt att allt innehåll i rutan returneras i samma skick och kvantitet som när du tog emot artikeln. Din återbetalning av köpet krediteras inom 5-7 dagar.
Det uppmuntras att ångerrätten skickas som registrerad paketpost så att du kan följa paketet på postens sidor så att du får en fullständig överblick över var försändelsen finns i postens system tills den anländer.
Passiv åtgärd
Om du inte hämtar beställningen och i övrigt är helt passiv kommer detta inte att ge oss någon indikation på varför paketet inte har hämtats. Du kommer då inte att ha uppfyllt de krav som ställs på dig enligt 11 och 13 § i lagen om ångerrätt och kommer därmed att förlora rätten att lämna avtalet. När ordern returneras som oanmäld krediteras den i sin helhet och varorna sätts tillbaka i lager. Vi skickar vår egen faktura med en nominell avgift på två sätt, plus en ej utkrävd avgift på 100 NOK. 250, för att täcka våra hanteringskostnader.
Vid retur är du kund för returfrakt/ fraktkostnad tillbaka till oss.
Detta är viktigt att komma ihåg när du returnerar en produkt till oss:
För att kunna returnera artikeln måste varan vara i oförändrad skick och kvantitet när vi skickade den till dig.
Varorna måste vara väl förpackade så att produkterna inte skadas vid leveransen tillbaka till oss.
Vik in föremålet väl. Du som kund ansvarar för att varorna kommer intakta och bär därmed risken för att produkten skadas när den transporteras tillbaka till oss.
Observera att originalförpackningen inte får användas som ytterförpackning / ytterkartong. Varan måste vara komplett tillbaka till oss, vilket innebär att tillbehör,
produktförpackning, innerförpackning etc. måste inkluderas i returen.
Vi förbehåller oss rätten att göra en minskning av värdet som motsvarar alla ändrade tillstånd hos produkten efter mottagandet hos oss. I händelse av att produkten är
skräddarsydd eller speciellt anpassad för en specifik kund, gäller inte rätten att byta, öppna köp eller ångerrätt.
Vid godkänd återbetalning återbetalas det till dig som kund.
Återbetalningar görs till det angivna kontot för betalning inom 14 dagar efter mottagandet av din retur.
Våra öppettider kan du ge oss information om att du ångrar ditt köp
Måndag - fredag 0800 - 1700
Lördag, söndag, helgdagar är det stängt
Kundtjänst är alltid redo under öppettiderna för att få din förfrågan.
E-post: post@teleoutlet.no
Telefon: 21 89 75 75
- Service och reklamation
Reklamation – Lagen om konsumentköp av den 21 juni 2002
Om ett fel eller fel upptäcks måste konsumenten inom rimlig tid efter det att han eller hon upptäckte, eller borde ha upptäckt det, meddela säljaren att han eller hon kommer att åberopa felet (klagomål). Tidsfristen för reklamation är dock inte kortare än två månader från den tidpunkt då konsumenten upptäckte bristen.
Reklamationen måste göras senast två år efter det att konsumenten tog över
produkten. Om produkten, eller delar av produkten vid normal användning, är avsedd att vara betydligt längre än två år, är tidsfristen för reklamation fem år. Om konsumenten inte annonserar i tid går rätten att göra felanmälan förlorad. Ett fel som uppträder inom sex månader efter det att konsumenten övertagit produkten (normalt leveranstiden) bör antas ha funnits vid tidpunkten
för riskövergången.
Anmälan om defekta produkter kan förmedlas till oss muntligt eller skriftligt. För bevisändamål rekommenderar vi att klagomålet skickas till oss skriftligen.
Om det finns ett fel i produkten och konsumenten har annonserat inom ovannämnda tidsfrister kan
konsumenten vidta följande åtgärder för brist:
Under vissa förutsättningar välja mellan korrigering eller återleverans Om felet är betydande (förutsättning för att varan är i samma skick och kvantitet, § 51). Om kriterierna för att häva köpet är i enlighet med konsumentköplagens reklamationsregler ska det överenskomna beloppet och eventuella transporter återbetalas inom 1 dagar från det att varorna registreras mottagna till oss Kräva ersättning
Om säljarens rättelse eller ersättning kommer att leda till att konsumenten blir avskuren från att använda produkten i mer än en vecka (vi tolkar att detta löper från
det att produkten avyttras till One2cels lager) har konsumenten under vissa förutsättningar rätt att kräva att en ersättningsprodukt görs tillgänglig på säljarens bekostnad. Som allmän regel har säljaren inte rätt att göra mer än två försök till rättelse eller återleverans för samma brist.
Om det inte finns något fel får säljaren endast kräva betalning för undersökningar som har varit nödvändiga för att avgöra om det finns ett fel och betalning för
reparation av produkten, om säljaren har gjort konsumenten uttryckligen
medveten om att han eller hon själv måste täcka sådana kostnader, § 30.
Säljaren följer
konsumentreklamationenskommitténs beslut i händelse av tvist.