Service och reklamationer
Kontakta Teleoutlet Kundtjänst
Vi önskar att du kontaktar vår kundtjänst via telefon eller e-post för bästa vägledning och råd. Förhoppningsvis kan vi se tillsammans om behovet finns att skicka telefonen på service eller inte.
Telefon: 08-40 000 880
E-post: post@teleoutlet.se
Öppettider: 0900 - 1600 (måndag - fredag)
Lördag, söndag och allmänna helgdagar har vi stängt
Vi strävar efter att svara på ditt telefonsamtal inom en minut under öppettiderna. Förfrågningar via e-post kommer att besvaras under dagen, eller senast nästa arbetsdag.
Om du skickar oss ett e-postmeddelande efter stängningstid på fredag får du inget svar förrän på måndag. Om måndagen infaller på en helgdag får du inget svar förrän nästa vanliga arbetsdag.
Du kan hitta hjälp på Internet!
Om du har problem med en produkt finns det mycket information på Internet som kan hjälpa dig. Tillverkaren har ofta nya drivrutiner / firmware / bios uppdateringar som kan lösa problem, användarmanualer, installationsguider och VANLIGA FRÅGOR (VANLIGA FRÅGOR).
Du kan ringa och prata med en expert!
Om du inte hittar någon hjälp online har du också möjlighet att prata med tillverkarens supporttjänst. Även om vi på Teleoutlet vet mycket om de produkter vi säljer, känner ingen till produkterna bättre än tillverkaren själv. Då kommer du att komma i kontakt med människor som har de bästa förutsättningarna för att hjälpa dig att lösa ditt problem.
Servicepartner (workshop) i ditt närområde!
Teleoutlet har ett samarbetsavtal med servicepartners och för en stor del av vårt sortiment finns servicepartners över hela landet. Genom att kontakta en auktoriserad servicepartner i ditt område kan du spara tid! För att säkerställa tillräckligt bra service och uppföljning rekommenderar vi att du kontaktar oss.
Viktig! Om du har skickat en vara till en verkstad/annons och det inte råder någon brist kan du debiteras för kostnaderna för undersökning och frakt. Det är ofta en stor fördel att ha varit i kontakt med Teleoutlet innan du skickar varan i retur.
Från 30 § konsumentköpslagen
"Om det inte finns något fel får säljaren endast kräva betalning för undersökningar som har varit nödvändiga för att avgöra om det finns ett fel och betalning för reparation av varorna, om säljaren uttryckligen har gjort konsumenten medveten om att han eller hon själv måste täcka sådana kostnader."